Al Club Columbòfil Porreres, vivim els Coloms!!

El Club Columbòfil Porreres, és un dels clubs de l’illa de Mallorca amb major tradició, ja que fou fundat l’any 1937, i des de llavors ha mantengut l’activitat columbòfila ininterrompudament.
    Actualment, ens podem considerar un dels gran clubs de l’illa, tant per nombre de socis, com coloms, i també a nivell esportiu. El club compta amb 18 socis i censa aprop de 2000 coloms cada any.
    Un dels reptes que teníem en el moment actual, i per adaptar-nos als nous temps, era la de disposar d’una pàgina web, en la que poder donar a conèixer les nostres activitats i els nostres socis, a la vegada que, també, tenir una eina per promocionar la columbofília. Aquest esport que tant ens apassiona i que tanta tradició té a l’illa de Mallorca.
    La columbofília a Mallorca, és un esport peculiar, i podríem dir que diferent a la columbofília que es practica a la major part del món. Aquesta peculiaritat es deu als vols marítims, a causa de que vivim a una illa, i els nostres coloms han de creuar la mar mediterrània per tornar als nostres colomers. Aquest fet, fa que l’esport dels coloms missatgers, aquí, sigui més apassionant, i els reptes que ens marcam siguin importants, i per tant donin una major satisfacció una vegada es poden aconseguir.
    A dia d’avui, ens sentim molt orgullosos dels nombrosos premis a nivell insular, regional i nacional que han aconseguit diferents socis del nostre club, uns resultats que donen un gran prestigi als seus colomers i contribueixen al bon nom del club a totes les competicions que participa. A la vegada que es crea un gran al·licient de superació i de millora entre els nostres socis.
    En els darrers anys, també hem aconseguit ser un referent en la organització d’amollades, organitzant el Trofeu Vila de Porreres, del que ja contam amb 3 edicions, i en la que han participat, a part dels socis del nostre club, socis de diferents indrets de l’illa de Mallorca. Actualment, es una de les amollades que s’ha consolidat dins el calendari anual d’amollades especials que hi ha a l’illa.
    També volem aprofitar aquest espai per recordar els socis que al llarg de la història del club, han format part de la nostra família columbòfila, i que ja no estan entre nosaltres. I tenir una menció especial pel nostre secretari fundador i president d’honor, el sr. Sebastià Mas Veny, que posteriorment fou president del club i president de la Federació Balear de Columbofília més de 30 anys; i que tenim la sort d’encara poder compartir experiències amb ell, a pesar de la seva avançada edat.
    Finalment, no ens volem oblidar d’esmentar la gran col·laboració que ha tengut l’Ajuntament amb el club, així com el nostre club amb les diferents activitats que es realitzen anualment al municipi. Sense la seva ajuda, i la dels nombrosos col·laboradors que tenim al nostre municipi, industries locals, comerços, locals de restauració, etc., no seria possible mantenir el club al nivell que es troba actualment, ni realitzar la intensa activitat, tant esportiva com de promoció i col·laboració amb les festes i activitats culturals del municipi, que duem a terme.

Miquel Àngel Veny Mestre
President

Nacional de Colomins

Ja estan disponibles las classificacions de la primera amollada del Nacional de -Colomins (Eivissa)